Jag flyttar.

Tänkte att jag skulle berätta åt er här på bloggen lite om vad som kommer hända för mig i sommar... Jag kommer flytta! Jag har alltid vela flytta söderut eftersom jag trivs mer där och det har alltid känts som att det är mitt andra hem eller något sådant. När det kom till att göra gymnasievalet så var det en självklarhet för mig att söka in på en annan ort lite längre söderut. Jag fick ett brev hem i brevlådan där det stod att jag var premilinärt antagen till mitt sökta gymnasium! Jag blev så himla glad att jag nästan ville gråta! Jag gjorde omval för någon dag sen eftersom jag inte behöver ha kvar mina val här hemma och jag vill kunna ha andra alternativ ifall jag inte trivs på min linje.
 
Varför det har blivit så att vi tog beslutet att flytta är för att jag inte trivs i den här staden vi bor i nu, det fanns ingen linje här som jag ville gå och jag har haft några väldigt tuffa månader och jag har mått psykiskt dåligt. Efter att jag fick veta att jag kommer flytta började allt bli bättre för mig, jag började må bättre. Det är en sådan lättnad för mig att veta att om några veckor flyttar jag härifrån. Jag kommer få slippa alla falska människor i den här äckliga staden. Jag kommer börja om på nytt.
 
Såklart flyttar jag inte på grund av människorna här, eller på grund av allt som har hänt. Jag flyttar därför att jag fick möjligheten och att lämna allting bakom mig är bara bättre.
 
Någonting annat som är bra med allt det här är att jag kommer ha närmare till mina riktiga vänner som bor i samma stad som jag snart bor i och de andra inte så långt därifrån. Jag ser inget negativt med det här och jag har aldrig varit gladare i hela mitt liv!! Visst, det kommer bli en stor omställning och det kommer garanterat vara jobbigt i början på en ny skola i en ny stad, men jag hoppas och tror att jag kommer komma in i det nya ganska fort och att det blir bra! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback